Städhjälp + utvecklingssamtal

Dagen va väldigt lugn. Theo väckte mig runt 7 då han behövde gå på toa och ville ha frukost. Vi myste ner oss i soffan framför en film med 2 st rostade smörgåsar var å ett glas mjölk. Brukar lyxa till de när pappa inte e hemma😉
Strax innan 10 så begav vi oss gående till dagis utan några bekymmer. Theo har typ "glömt" bort sin vagn då han självmant säger "Theo gå till dagis, inte åka bil" utan att ens nämna att han vill sitta i vagnen. Stora killen😍
Jag gick å tog ut pengar samt begav mig hemåt för att plocka undan lite på golvet. Vi skulle nämnligen få vår städning idag så alla Theos leksaker fick jag lov å plocka undan som låg huller om buller haha.
Skönt å få huset helt städat 1 gång/mån för en bra peng. Skönt å komma hem å de luktar nystädat utan att man själv behövt göra något (förutom att ha alla rengöringspartiklar inhandlat å ha undanplockat på golven). Att slippa göra den här stora städningen e otroligt avkopplande. Sen så självklart små städar vi å håller de rent resten av månaden men ni förstår nog va jag menar👍
 
Blev att jag satt å kolla på tv en stund för att hålla mig ur vägen så gott de fick innan jag skulle på utvecklingssamtal med Theos fröken innan jag skulle hämta honom vid halv 3. Otroligt intressant å höra vad förskolan har att erbjuda när det gäller de olika utlärningsområderna samt hur det går för vår skrutt.
Enligt henne så har Thro inga bekymmer alls. Han anknyter sig till alla pedagoger + alla barnen, men framför allt 3 st killar som han har blivit riktigt nära med vilket e kul. Theo är väldigt intresserad av alla olika typer av fordon (vilket de jobbar mycket med nu) & pedagogerna kan hitta honom (och hans kompisar) liggandes på golvet med 3 bilar var. 
Skrutten har även väldigt lätt att kommunicera och visa med kroppsspråk vad han vill samt att han förstår de mesta som pedagogerna pratar om. Dock så han han gå över till "bebis"stadiet när han får en fråga i matsalen ffa, t.ex "vill du ha mjölk eller vatten till maten?" . Då blir de ofta att han hellre pekar än säger, men de har vi även märkt hemma så de va inget nytt. Han e väldigt duktig på den vardags matematik som de lär ut å de har även jag märkt hemma när man har testat lite. Kul å följa hans utveckling😊
 
Hemma så fick Theo lite glass som mellanmål framför Disney Junior, medan städningen blev klar. När älsklingen kom hem blev de att börja med maten- kycklingklubbor, ris å currysås👍 Kvällen blev lika lugn som alltid. Snart blir de å krypa till kojs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0