V.32(31+0)

Då e vi återdär igen, att vi går in i ytterliggare en ny graviditetsvecka, å endast 62 dagar återstår (!!!!) Fattar inte vart tiden tar vägen. Snart e vi inne i april månad också.. E de bara vi här hemma som känner så eller håller ni med mig?😮
Är otroligt glad att jag även denna graviditet har fått (å fortfarande gör) må så underbart bra från dag 1 till nu! Hoppas de sista veckorna är detsamma😊
Alla graviditeter är olika för varje kvinna vilket alla vet. Jag lider verkligen med de som mår jätte dåligt enda från start å under hela denna resa, då det faktiskt är (enligt mig) den mest magiska å händelserika resan/upplevelsen som man kan uppleva här i livet😁 Jag lider även med de som aldrig har/får möjligheten att uppleva denna magiska stund i livet, av olika skäl!!
STOR kram till alla er där ute oavsett hur erat liv ser ut❤
 
Lite allmän info från graviditetsappen denna vecka:
* Lillkillen är nu ca 39 cm lång från huvud till fot
* Väger i början av veckan ca 1.79 kg å till slutet av veckan 1.95kg.
* Nu när halva barnets vikt (ca) är uppnådd, ska den fördubblas under de sista 8-10v i graviditeten- vilket säkerliggen kommer märkas på både min mage å att min vikt kan öka väldigt fort sista tiden (hoppas inte😅)
* Barnet sover en större del av tiden i detta stadie men är väldigt aktiv i de vakna stunderna (tränar på att röra på sig, andas, öppna å stänga ögonen osv).
* De inre organen fortsätter att mogna och lugnorna förbereder sig inför den riktiga andningen.
* Barnets alla fem sinnen- syn, hörsel, känsel, smak å lukt, fungerar.
* Den stora livmodern trycker på mina inre organ, bl.a. matsäcken vilket kan göra att jag upplever mig mindre hungrig å mättare snabbare (vilket stämmer på mig).
* Rekommendation: ät mindre måltider men oftare samt VILA så ofta de går (de e jag rätt dålig på att göra)!!!
 
Vet inte om magen har blivit så mycket större sen förra veckan men de syns nu att lillebror har lagt sig betydligt längre ner om man tittar på magens form😍
Längtar såååå tills lillebror vill bemöta världen så vi får rå om honom på utsidan, men han får gärna ligga kvar inne i magen ett tag till (till BF iaf)❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0