v.39(38+0)

Ytterliggare en vecka har vi att välkomna idag. Med endast 13 dagar kvar och 4,6% så börjar jag/vi faktiskt bli lite små spända och pirriga inför den närmaste tiden. Kommer lillebror vilja komma ut tidigare än beräknat eller blir han som sin storebror- vill ligga kvar i min mage och gotta til sig ännu mer? När på dygnet kommer han? Tidigt på morgonen som sin bror eller kanske mitt på ljusa dagen? Natten? Hinner älsklingen bege sig till jobbet eller kommer jag bli tvungen att ringa hem honom? Han kanske t.o.m. hinner jobba klart och hunnit hem innan värkarna kommer? Hur fort kommer det ta denna gång? Lika ivrig som sin storebror (endast 2.5 tim) eller kommer han vara den sega typen? Många tankar och funderingar har vi båda just nu!
Det är bara lillebror själv som kan bestämma när han känner sig redo. Han är välkommen när som då vi är helt redo inför hans ankomst. Hans rum är helt klart, eller ah en matta ska införskaffas, 3 krokar ska hängas upp samt 2 tavlor till ska upp, men annars så e hela hans rum färdigställt. Sängen är på plats och bäddad samt att myspölen har fått sin "sänghimmel" + belysning. Ska försöka komma ihåg å ta en bild under dagen/ kvällen då tiden finns.
 
Lite info om lillebror i denna vecka enligt appen:
* Ca 50 cm lång
* Ca 3,2kg i början av veckan och ca 3,37kg mot slutet av veckan
* Han omges nu av ca 1 liter fostervatten som nbildas kontinuerligt
* Trots att det nu är väldigt trångt inuti min mage så ska hans rörelser kännas varje dag- vilket jag gör. Han e inte lika vild dygnet runt men puffar & rörelser det känner jag precis som jag ska.
 
Info om hur jag mår:
* Mår som vanligt - super bra och har lite ångest att det snart är över samtidigt som längtan är enorm!
* Lite halsbränna till och från men inget som e obehagligt eller jobbigt då de e så pass sällan
* Bra hy (någon enstaka finne har tillkommit) och hår
* Har förvärkar (mens molande känsla) men inte alls lika kraftiga som när jag vänta Theo i denna vecka
* Nattsömnen varierar men tycker att den har blivit bättre den senaste veckan
* Tröttheten är inte riktigt densamma under dagtid men kommer smygande när kvällen anländer
* Inga känningar i kroppen, som t.ex. rygg-& höft smärta
* Inga mer arbetspass !! 
* Mycket tankar om närmaste tiden (bl.a. de jag nämnde i början av inlägget)
* EN ENORM BEBIS LÄNGTAN!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0