Välbehövt

Idag har det varit mulet å regnigt HELA dagen, från morgon till nu. Det va välbehövligt efter dessa soliga dagar. Skönt med en friskare luft + att alla blommor å växter behövde ha regnet.
 
Dagen har gott väldigt fort trots att vi bara har varit inne. Käkade inte frukost förrän halv 10. Jag hoppa in i en varm dusch medan grabbarna myste i soffan under en filt och en film.
Framåt 12 tiden så åkte älsklingen å hämtade våran nya soffa från Mio till vardagsrummet. Vi flytta in den gamla till hans spelrum så han fick en soffa dit in också (bäddsoffan vi hade där innan sålde vi igår). Blev hur snyggt som helst!!!
Kanske inte den mest praktiska färgen (beige) nu när man har 2 småbarn men nu blir de extra viktigt att INTE äta å dricka i den!!
 
Vi passade även på att stor städa hela huset nu när de ändå inte va något vidare väder. Jag & Theo åkte å handlade på em. Han blir alltid så glad å stolt när han får dra sin egen lilla vagn☺
Vid halv 5 tiden kom skruttarnas farmor å farfar på besök. De hade varit på Kreta i 1v så de va sådär lagom chokladbruna å fräscha när de kom. Massa mys med barnbarnen å allmänt prat oss vuxna emellan. Vi bjöd på middag innan de åkte hem framåt kvällen.
Lillebror fick en stor nalle av sin farfar (Theo fick en när han föddes också) medan Theo fick en leksaks motorcykel & en vattenpistol😊
 
Även denna kväll har inte varit så fartfylld. Lite tv tittande, sällskapsspel, pusslande för min & Theos del medan lillebror sovit i sin vagga bredvid, jag körde igång en tvätt å torktumlare. Nattade Theo vid 22 tiden samtidigt som jag matade lillebror.
Just nu sitter jag å försöker lägga någon pusselbit innan sängen kallar. Lillebror ligger här bredvid i sin vagga å sover så sött 😍
 
Imorgon (eller på torsdag) ska jag försöka få in ett inlägg om min förlossningshistoria och hur första tiden här hemma har varit. Håll utkik 😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0