Fullspäckade dagar

I fredags va de både bvc besök för Casper å babysim. På kvällen skulle Mika ha kommit på plankstek å sätt AIK matchen med de avbokade älsklingen då han inte mådde så bra (har hostat i säkert 2v tid).
BVC besöket gick väldigt bra. Mätte å vägde skrutten. Är nu 68.5cm lång (+1.9cm på 3 v) och väger 7815g(+715g på 3v). Han följer sin kurva jätte bra. Stora killen❤️
Nu vid 5 mån kontrollen va de även dags för vaccinet. De gjorde lika ont i mitt mamma hjärta denna gången som 3 mån vaccinet. Att höra sitt barn skrika å ha ont, e bland de värsta som finns💔
 
På eftermiddagen va de dags för babysim. Som vanligt så fick Theo leka med sin morfar under tiden. Någon fredag framöver så ska han få vara på äventyrsbadet under tiden jag simmar med Casper.
Casper e nog den badgladaste av alla bebisar på babysimmet. Inte ett dugg rädd för att få vatten över huvudet/i ansiktet, plaskar å skvätter vatten över allt å alla å blir alltid små grinig när vi kliver upp ur badet haha. Alltid lika underhållande😊
 
Resten av kvällen blev de fredagsmys framför idol med båda sönerna. Kände mig som ett stort svullo (se bild nedan) haha. Tur att även Theo åt av alla skålar haha🙈
Sista helgen med godis å chips! Har saft de förut men denna gång ska jag (försöka) hålla de!! 
Godis, lins chips, gurk-&paprika stavar, natur chips å dipp!🙈
Theo läser för sin lillebror❤️
 
I lördags va de återigen dags för Smurfbasket. Då älsklingen skulle iväg å köra enduro (cross) så fick Casper hänga med men vara med sin mormor. Theo ville visa henne hur duktig han va å vad gör man inte får sina barnbarn😉 De gick jätte bra å Theo va hur duktig som helst. Gick bättre denna gången!
 
På eftermiddagen tog jag sönerna med mig för att fira min kusin som fyllt 18 år. Älsklingen hosta som fan fortfarande så han kände inte för att åka. Det bjöds på god fika å trevligt sällskap. Theo lekte å spelade spel för fullt med Pernilla (ingifta moster) medan vi andra satt å prata. Casper busade för fullt med alla, framför allt sin gammelmormor å gammelmorfar och mormor å morfar😊
Kvällen blev väldigt lugn med fortsatt spel med Theo å tv mys med lördags snacks.
 
I söndags va de fullt upp med att förbereda inför mitt firande med släkten på eftermiddagen. Vi skulle bjuda på tacos å kladdkaka med kola i😊
Det vart super trevligt å självklart så hamna Theo å Casper i centrum istället för en själv, vilket inte gjorde någonting haha.
Fick jätte fina presenter- se bilder nedan. Så tusen tack för allt fint å för eran uppvaktning på mitt 25-års firande❤️
Ska få simma med delfiner när vi e i Mexico!! En dröm som kommer bli sann😍
Fick även pengar i present! 😊
 
Igår blev de först träning på gymmet å därefter mama fitness pass. Kändes rejält i benen efteråt kan jag lova. Å rumpan😅 Som vanligt så höll Casper sig vaken😊
Innan vi åkte hem så små handla vi lite samt tog ut pengar för att ge städerskan. Otroligt skönt å komma hem till ett nystädat hem. Luktar så gott!
Hann i stort sätt bara käka snabb lunch å ge Casper mat innan de va dags att hämta Theo. Blev en eftermiddag som sysselsattes med pussel, play-doh lera, spel å bus. Middags förberedelser. Mot kvällen blev de sagostund med sönerna innan de somnade❤️
 
Idag så begav jag mig till gymmet trots att träningsvärken va hög. Förhoppningsvis så går den ner efter ännu mer träning😉 Jag har nästan gett upp att försöka få Casper att sova under träningspassen, då de e så mycket rörelse på gymmet samt att han e inne i en sån period där han måste upptäcka allt haha.
Gick helt okej ändå. Ett blöjbyte mitt i allt men de e sånt man får räkna med.
En lugn dag hemma med lite tvätt å massa mys, innan de va dag att hämta Theo kl 14. Gick till lekparken å tog lite höst kort på grabbarna😍 Så otroligt fina!!
Eftermiddagen å kvällen har sätt ut som vanligt. Bus, mys, tvätt, spelande med Theo. Jag har även hunnit masserat svärfar i 1tim  😊
Ny blir de att krypa till kojs 💞 Imorgon väntas tandläkaren... Usch...
Mer höst  bilder kommer upp imorgon❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0