Legat på hyllan

Bloggen går legat på hyllan sen i fredags vilket har varit rätt skönt å avslappnande, men samtidigt så känns de som om att man "halkar efter".  Imorgon ska jag försöka skriva ner hur vi har fördrivit den senaste veckan. Så håll utkik😊
 
Idag har iallafall jag å Casper tillbringat vår förmiddag på Barnens Hus. Det är en mötesplats för nyblivna mammor å pappor, där man får lära känna varann samtidigt som barnen får träffa andra barn i ungefär samma ålder. Det är sångsamling där allt ligger på barn nivå.
 
Det är uppdelat på 3 dagar:
* Mån: För alla åldrar mellan kl. 13-16
* Ons: För barn från 0-10mån mellan kl. 9.30-12
* Tors: För barn från 10mån och äldre mellan kl. 9.30-12
 
Bebis massage är med under sångstunden. Det finns fika å lättare lunch (smörgås å våffla) som man kan köpa för en billig peng. Förutom att sitta å lära känna varann samt leka med alla barn så finns det även möjlighet att sitta å pyssla- bl.a. gjuta fot å hand avtryck, göra armband samt rita/måla😊
 
Jag va även där när Theo va liten innan han fick förskoleplats så jag visste hur den verksamheten funkade. Jag tycker att de e en mycket uppskattad stund tillsammans med andra mammor/pappor i samma stadie i livet oavsett om det är första, andra eller tredje barnet samt hur gammal man är som vuxen. Att få lära känna nya individer. Tycker att de e väldigt bra att dessa mötesplatser finns då de e så många som bara går hemma😊
Casper har i stort sätt aldrig sätt någon annan bebis (endast på mama fitness träningen vid 2 tillfällen och sig själv i spegeln) så han va väldigt fascinerad av alla bebisar. Så gulligt när de låg på mage å pratade med varann på deras språk. De skratta, lekte med leksakerna, vissa kunde sitta medan andra endast låg ner. Oavsett vad så hade de väldigt roligt ihop allesammans😊
Kommer garanterat gå dit fler gånger!!!
En helt utslagen kille efter besöket på Barnens Hus😍 Bara älskar hans nya "björn" jacka från Lindex. Så mjuk å skön (lite stor dock men de e bara bra så han har att växa i- stl 74 på denna)!!
 
Blev en snabb handling på stan samt köpte med mig en kebab med bröd innan jag begav mig hemåt. Hann i stort sätt bara slänga i mig lunchen, ställa in allt i kylskåpet å ge Casper mat i ca 10min innan vi blev tvungna att hämta Theo från förskolan. Han käkade mellanmål framför Disney Junior innan vi busade massor på golvet. Förberedde middagen som bestod av kallrökt lax i citronsås å pasta.
När älsklingen kommit hem å duschat så kom pappa förbi för att vara barnvakt i ca 45 min för att vi skulle på ett möte på förskolan. Lite onödigt möte kan vi tycka så här i efterhand då de egentligen inte handlade om våra barns avdelning (Theos avdelning). De enda som rörde oss va att de skulle byta lokal, från ena avdelningen till den andra samt få nya pedagoger. Den infon hade lika gärna kunnat stått på ett mail eller ett papper som de kunde skickat med barnen hem.
Kvällen fortsättes med bus med grabbarna innan de va dags för sängen. Theo å älsklingen somna nog samtidigt runt 21.30. Jag har precis matat Casper så även han ligger å sover i mitt knä. Blir å krypa till kojs för mig också då tröttheten e väldigt stor nu för tiden.
Casper försöker ta sig framåt på sitt egna sätt🙈❤️
Sen Casper hitta sina fötter så har dom varit roligast att leka med! E de bara jag, eller e bebisfötter bland de sötaste? 🙈💞
De e bara så goa, våra killar❤️ Theo e så otroligt fin å kärleksfull mot sin lillebror!!! Mitt mamma hjärta smälter❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0