Kolmården och Wildfire

Igår tillbringade hela familjen dagen på Kolmården tillsammans med älsklingens föräldrar och syster med familj. Vi möttes upp vid 10 tiden på parkeringen. Det va då upphåll vädersmässigt å enligt SMHI så skulle det vara mulet fram till kl.14 å därefter skulle regnet komma. Det va väldigt lite folk på plats vilket va väldigt skönt.
Då vi alltid har hoppat över "Barnens bondgård" (eller va de nu heter)  så passade vi på att gå dit först denna gången. Där fick vi nämligen gå in till getterna och klappa dom. Det tyckte Theo va väldigt spännande, så hedanefter får vi nog gå in där👍
Då svärfar verkligen ville åka Wildfire (den stora berg och dalbanan) så begav vi oss dit för att först få i oss lite fm fika. På vägen såg vi massa djur, som bl.a. tigrarna, snöleoparden och de röda "tvättbjörnarna" (de heter ngt annat men ser ut som en tvättbjörn). Theo och Loke sprang å lekte för fullt. Otroligt kul å se.
Fm fikat bestod av baguetter med sallad, tomat, skinka och ost samt juice eller kaffe. Välbehövligt innan det va dags för Wildfire åkandet. De va egentligen inte tänkt att jag skkulle åka, men min kära svägerska övertalade mig "då en äkta Broquist´are" vågar haha. De va bara å visa att även jag skulle våga 😉
Kan bara säga FY FAN VILKEN KICK man fick efter åket! Va rätt skakis innan då jag läste på informationstavlan att största backlutningen va på 86grader och högsta hastigheten skulle bli upp mot 115km/tim- sjukt läskigt å jag kan säga att jag jag höll andan och blunda hela den branta backen haha. Men shit va kul de va!!!!🙈😀
Jag, svärfar, svägerskan och hennes kille åkte ytterliggare en gång till och då tittade jag faktiskt under hela åkturen, dock höll jag andan i den branta backen haha. Nu när jag har åkt den, så kan jag hålla med älsklingen att det är en upplevelse å att "man måste bara åka den, minst en gång". Han har sagt en gång å aldrig mer, så honom kommer jag aldrig få med upp 😜
 
Dagen fortsatte med en åktur i linbanan, över alla djurens inhängnande områden. Theo tyckte de va lika häftigt denna gången som sist vi va på Kolmården. Under hela dagen så hade han tjatat om Bamses värld å alla karuseller, så efter lunchbuffén blev de att i tillbringade hela eftermiddagen i Bamses värld. Han åkte karusell efter karusell. Skrattade å va hur glad som helst. Det va otroligt skönt att de inte va alls mycket folk denna dag, då vi flera gånger slapp stiga ur karusellerna för att ställa oss sist i kön. De va inga köer alls, inte till någon karusell. Inte ens till wildfire, å där brukar man få köa i minst 30-40 min en solig sommardag. Vi hade verkligen tur både folkmässigt och vädermässigt. Trots att de va mulet så va de varmt i luften. Regnet kom inte förrän vid 16 tiden så då va de lagom att bege sig hemåt. Vi vart dyngsura från att vi gick från Bamses värld ner till bilen, regnet bara öste ner så de va skönt att komma hem efter en heldag på Kolmården.
 
Kvällen vart väldigt lugn, med tv tittande, lite spelande, mys i soffan. Älsklingen va så trött att han kröp till kojs redan vid 21 tiden. Kan erkänna att jag va rätt tröt ockå men kröp inte ner förrän närmare halv 11. Somnade som en knubbad säl bredvid älsklingen😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0