Liten blir stor

Idag har jag hunnit med en hel del om jag får säga de själv. Självklart fick jag lite hjälp på traven av mamma i ett par timmar (underhöll sina barnbarn). Direkt när jag kommit hem från lämningen av Theo så bäddade jag rent i våra sängar och kärde igång tvättmaskinen. Plockade undan i skruttens rum och dammsög hela huset. Käkade frukost framför veckans paradise hotel avsnitt medan Casper sov i vagnen. Myste och busade massor med Casper när han vaknade. Lekte på golvet med hans leksaker både liggandes på mage och rygg. Mamma kom runt 12 tiden, och då blev de ännu mer mys med sitt minsta barnbarn. Vi käkade lunch och medan jag åkte å handlade så tog mamma med sig Casper för att hämta Theo från förskolan. Jag tog hand om tvätten i torktumlaren och satte på en ny maskin, vek in den rena tvätten från idag och från tidigare i veckan, medan mamma satt å underhöll Theo med lerbygge. Casper satt i sin mormors knä å såg fascinerande på sin storebror medan han byggde.
Lekandet fortsatte i Theos rum. Blev även att jag rensade bort Caspers alla 62 kläder från byrån och ersatte dom med stl 68! Tänk att vår lilla kille redan har stl. 68!!!🙈😮 Kan inte tiden stanna upp nu, eller i alla fall att han slutar växa i den här farten! Det som är bra är att vi verkligen ser å märker att han får i sig tillräckligt med bröstmjölk när han äter. Känns bra att jag fortfarande kan amma på heltid, och jag hoppas verkligen att de förblir så ett bra tag till för bådas skull.  Jag tycker att de e så himla mysigt med amningen och för Caspers skull så är det bra för immunförsvaret, han får känna min närhet å kärlek på ett annat sätt, samt att det är bra ekonomiskt☺️
 
Nu ikväll så blev de mys med grabbarna. Lekte lite med lego tillsammans med Theo medan Casper vilade i sin spjälsäng. Busade för fullt med Casper när han vaknade. Även Theo tog hand om sin lillebror på bästa sätt. De skrattade och pratade för fullt med varandra. Deras kärlek e verkligen i högsta grad å de får mitt mamma hjärta att smälta! De e så otroligt fina❤️
 
Blev idol tittande nu ikväll. Shit vilken tuff kvaldag de va idag! Hur duktiga som helst! Theo somnade i soffan runt 21.30 tiden och Casper somna nu 22.20. Blir å krypa till kojs själv nu, tillsammans med älsklingen. Hoppas på att få sova lite längre än till kl.7 imorgon, då Theo ändå måste vara hemma.
 
Hoppas att ni får en bra och fridfull natt så hörs vi imorgon!😄
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0