Ont i mitt mammahjärtat

Godmorgon fina ni. Jag har precs kommit hem efter en 45 min promenad med Casper, efter att vi hade lämnat storebror på förskolan. Idag gjorde de ont å lämna Theo. Han grät inte men de va på håret, nästan som o att jag ville ta med honom hem. Hela morgonen tjatade han om att komma iväg för att träffa sina kompisar samt gå ut i skogen, men när jag väl pussade honom hejdå och gick ut till Casper som låg å sov i vagnen så dröjde de inte mer än 10sek, innan jag kände att någon drog i min jacka. De va Theo. Han kröp upp i mitt knä å vägra släppa taget. Jag fick en sån där stor å hård kram som bara han kan ge. Vi gick tillbaka till hans fröken som höll på att klä på de andra barnen. Jag satte mig ner på huk och höll om honom en stund, pussade honom på huvudet och sa att jag snart kommer tillbaka och hämtar honom. Han bara skakade på huvudet, sa ingenting, som om att han inte ville vara på förskolan, utan ville vara hemma med mig och sin lillebror idag. Med mycket om och men så släppte han taget om mig när han såg att sin favorit lärare komma och sträckte ut handen mot honom. Dock tittade han på mig med blicken "Snälla mamma, gå inte". Då kändes de nästan som om att jag ville ta med honom hem igen, men samtidigt så VET jag att han älskar att vara på förskolan å vill aldrig hem när jag väl kommer å hämtar honom. Jag gav honom en slängpuss, sa till hans fröken att de fick ringa om han skulle bli alltför ledsen, och gick sen tillbaka till Casper som fortfarande låg å sov så snällt i vagnen. Gjorde väldigt ont i mitt mamma hjärta att lämna Theo så även om han inte grät. Han aldrig brukar vara ledsen när man lämnar honom utan de e nästan tvärtom att man knappt får en hejdå kram..
 
Nu blir de iallafall att dammsuga huset och slänga i mig lite frukost då jag inte hann de innan. Resten av dagen lär nog inte bjuda på så mycket. Massa mys och gos med Casper innan Theo ska hämtas. Min mormor å morfar kanske kommer. Älsklingen lär nog komma hem tidigare då han jobbade över igår. Ska även hinna med att slänga in inlägget om min uppväxt och skolgång under dagen, då jag inte hann det igår☺️
 
Puss och kram så länge ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0