Valborg

Idag är det sista april och valborgsmässoafton. Vi ska hela familjen umgås med Jeppe å Evelina som vi bestämt förra veckan. Jag ska först få sova någon enstaka timme då jag som sagt jobbet sista nattpasset, men därefter blir de å sysselsätta framför allt grabbarna.
 
Det är tänkt att vi även ska in till Nykvarn å kolla när de tänder brasan å se fyrverkerierna (Om de nu har de) ikväll men allt beror på hur pigg Theo är samt hur det är. Gör de mest för hans skull så han inte bara sitter fastklistrad framför tv'n som de lätt har blivit på kvällarna när tröttheten börjar smyga sig på. Casper är betydligt lättare då han kan mysa ner sig i vagnen å somna där om de e så. Lite svårare med den stora skrutten😊
Tror att han skulle tycka de e lite spännande då han aldrig har sett fyrverkerier (somnade 20min innan nyåret sist) tidigare eller en majbrasa, samtidigt som de troligtvis är lite stohej runt om. Har för mig att de brukar vara rätt trevligt å bara gå runt, prata med människor å se massa glada å lekfulla barn. Va ett tag sen man va nere å såg en majbrasa. Säkert 7-8 år sedan minst🤔
Mysigt iallafall att älsklingen (och Jeppe för den delen) är ledig hela dagen å morgondagen. Har knappt sätt varann sen i onsdags då vi har gått om varann varje dag/kväll pga jobb. Får mysa extra mycket idag å imorgon då vi båda är lediga❤️
 
Hur ska ni fira valborg? Dela gärna med er😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0