Schema ändring

Ni som följt med här ett tag vet att jag mer eller mindre har jobbat hela sommaren. Knappt träffat min man. Barnen har jag träffat å myst med dagtid men inte haft en dag från morgon till kväll i stort sätt med dom.. Trots att jag å älsklingen hade pratat så fort jag fick jobbet och va överens om att jag skulle jobba så mycket som möjligt, så hade vi aldrig trott att de skulle bli så här mycket... Det har inte alls varit dans på rosor direkt. Vi har bråkat å tjafsat, gråtit, lagt oss osams, varit trötta och allmänt griniga. Inte bara på varann utan också pga att vi inte har haft varann på samma sätt som vi är vana vid. Det har knappt funnits tid för att ge varann en kram/puss/ett hej vissa dagar.. Schemat har ändrats från ena dagen till den andra å de har inte bara påverkat mig utan också hela familjen å våra planer...
Älsklingen har också fått tagit de största lasset med grabbarna när jag jobbat kväll å natt. Bara de har varit en ovana för honom även om de för de mesta har gått smidigt utan tjafs å motgångar att grabbarna inte vill sova. Utan honom och all det stöd som han ändå har gett mig, så hade jag aldrig kunnat jobbat så här. Han vet att jag vill kunna bidra mer ekonomiskt här hemma och hatar att be om pengar när mina börjat ta slut. Så han förstår att jag behövde jobba denna sommaren men samtidigt så hade han nog helst sätt mig mer hemma även om han inte har sagt de högt... Han har som sagt varit guld (som alltid) med barnen och visat dom den kärlek som bara han kan ge❤️
 
Men tillbaka till självaste rubriken... De kommande 3 veckorna har schemat nu ändrats igen pga personalbrist och semestrar. Då jag även har inskolning på förskolan v. 33 å 34 med båda grabbarna så är jag väldigt begränsad till att endast kunna jobba kväll OM jag kan börja kl. 17 då älsklingen är hemma från sitt jobb, samt för att inte behöva skaffa barnvakt fler gånger (vilket vi inte vill)... Då jag nu har jobbat i 14 dagar i sträck, hade jag sätt fram emot att få två dagars ledigt. Men de sprack direkt när jag såg det nya schemat.. De blir istället att jag får jobba ytterligare 3 kvällar innan två dagars ledighet. Därefter blir de på't igen i 7 kvällar, ledig två å jobba sen 5 kvällar igen... De e ingen lång ledighet direkt men efter dessa fem passen så har jag tre dagar på mig att ladda om batterierna och förbereda mig inför studierna som börjar v. 36.
 
Ärligt så ser jag faktiskt fram emot att de ska bli lite lugnt på jobb fronten ett tag framåt. Endast jobba max 2 helger/mån så man får in lite extra bortsett studielånet/bidraget. Få tillbaka familjelivet, glöden och verkligen rå om varann. Få tillbaka orken och energin till att vara den fru och mamma jag vill vara. Komma in i studierna ordentligt och lära känna mina nya kamrater de kommande 4 åren. Samtidigt som de e lite läskigt att börja om på nytt med just studier så ska de bli spännande och förväntansfullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0