Tagit en paus

Godkväll, som ni säkert har märkt så har bloggen inte blivit uppdaterad på nästan 1 v. Anledningen är inte mer komplicerad än att min tid har gått åt att umgås med familjen och jobbat. Denna vecka så har jag jobbat varje dag och kommer jobba i ytterligare 1v (totalt 14 dagar i sträck). Därefter blir de troligtvis lite lugnare å betydligt mer tid med familjen ❤️
 
Efter att jag klev av nattpasset i måndags så blev de att jag kp till kojs efter lite frukost. Somnade som en stock å vaknade inte förrän 13 tiden av att älsklingen kom in i sovrummet. Han gick en husvisning med Hampus som besökte oss för första gången. Vi har inte träffats sen Caspers dop den 5 aug 2017 å de e sjuuuukt länge sen! Känns inte alls som om att de va 1 år sedan men tydligen så va det de. Resten av dagen så va de mycket utomhusvistelse trots värmen. Spelade fotboll, hoppa studsmatta, rensa lite ogräs, grabbarna sprang runt å lekte vid lekplatsen å i sandlådan. Vi vuxna satt å prata, skratta och tog igen de året som hade varit. Blev ett kvällsbad vid Sandtorpsbadet innan de va dags för grabbarna att sova. Kvällen avslutades med filmmys för oss vuxna😊
 
I tisdags vakna Theo först, vilket aldrig händer i vanliga fall. Han gick direkt in å väckte Hampus å satte sig å spelade lego spel på ps4. Blev en lugn fm innan vi drog till Goggo's för att käka lunch. Åkte sedan till Hökmossbadet för att svalka av oss lite innan vi blev tvungna att åka hem då jag skulle iväg å jobba kväll (kl.15-22). Blev filmkväll även denna tisdag innan de va dags att krypa till kojs.
 
I onsdags klev vi in i augusti månad å ansåg Casper att de va dags att kliva upp kl.6.45. En dödstrött mamma och en klarvaken å busig kille. För många kanske de är vanligt och kanske till och med sovmorgon, men för oss är det tidigt. Vi har haft väldigt tur med båda grabbarna att de sover länge om mornarna, så ja vi har blivit bortskämda redan från dag ett. All cred till er som orkar och tampas med tidiga mornar hela tiden, ni är grymma❤️
Hampus, Theo å älsklingen fick sovmorgon iaf till kl. 9-9.30 och bjöds på pannkaks frukost. Därefter skjutsade älskling hem Hampus å åkte ut i skogen för att köra lite enduro. Blev massa mys å lek med grabbarna för min del. Lagom när mannen min kom hem så begav jag mig till jobbet för ytterligare ett kvällspass innan de va dags för bingen😊
 
I torsdags väntade de ett dagpass (7.30-15) innan familjemys. Älsklingen drog ut å körde lite hoj. Vi käkade middag tillsammans å myste ner oss i soffan hela familjen. Blev även att jag å Casper tog oss ett bad. Trots att vi dessa dagar inte har gjort så mycket så betyder den här tiden tillsammans med familjen ALLT. Aktiva eller ej, så är det kvalitetstid. Theo hann även leka en stund med Wille innan läggdags😊
 
Igår, fredag, jobbade jag mellan 7.30-15. Hem å byta kläder innan hela familjen begav sig till Tälje. Där skulle nämligen grabbarna (alla 3) ta TBE spruta. Älsklingen å Theo skulle få sin 3:e dos och Casper sin första. Jag tar också dessa sprutor men jag ska inte ta nästa (dos 6) förrän om 3-5 år👍 Älsklingen fixade nytt kort till sitt nya körkort, vi handlade på Maxi å jag sprang in på Kappahl för att hämta ut 2 paket till grabbarna. Passa även på å köpa en bröllopspresent till älsklingen. Har bröllopsdag på söndag å även om han inte e så mycket för presenter så, så vill jag ändå ge honom något. De hör till tycker jag, när de e en speciell dag, sen vet jag att älsklingen är vääääldigt dålig på datum så jag räknar inte med att han ska komma ihåg haha (har sagt de att han får memorera min födelsedag + vår förlovningsdag, som är samma, i första hand) 😅
Lagom när vi kom hem så kom Evelina. Hon skulle käka middag med oss å bara umgås. Har varken träffat henne eller Jeppe på hela sommaren så de va på tiden. Tyvärr kunde Jeppe inte hålla oss sällskap.
Senare på kvällen när Casper hade somnat så hoppade vi andra tre studsmatta å spelade kubb. Theo sprang emellan så han va alltid med de lag som kasta. Vi vann en varsin gång och det bjöds på massa skratt hela kvällen. När Theo hade krypit till kojs så satt jag å mannen kvar ute på altandäcket, i mörkret med varsin öl/cider. Satt å pratade, skrattade å myste. Minns inte när vi satt så här sist. Bara vi två. Märks att denna sommaren har tagit hårt på oss som enskilda individer och som par. När man är uppe i det hela så märker man inte av de, men nu när sommaren/semestern börjar lida mot sitt slut och älsklingen ska tillbaka till verkligheten så känner jag att de har blivit alldeles för mycket jobb från min sida.. Vi har tappat så mycket tid för varann denna sommaren å de gör ont inombords trots att vi va överens om att jag skulle jobba så mycket jag fick/kunde inför höstens studier. Men vi trodde aldrig att de skulle bli så här..
Kvällen slutade med att se sista avsnittet på säsong 2 av serien "Six" och massa mys. Somnade hans i hand❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0