1 feb

I söndags tillbringade vi hela dagen i Gnesta hos svärmor. Blev bjudna på både lunch och lättare middag. Mycket lek å bus kusinerna emellan. Vi lekte både ute å inne. En super bra avslutning på förra veckan :)
 
I måndags fick Theo vara hemma frn förskolan, då han hade en jobbig natt med öronont igen (trolligtvis öroninflammation). Ringde redan på morgonen å fick en akut tid kl.13 på vårdcentralen. Vid 10.50 tiden skulle vi till Nykvarns tandläkare för att kolla på Caspers tänder efter att han hade slagit i dom förra veckan å börjat blöda. Varför det just blev Nykvarn e just för att vi flyttar dit sen, så jag skrev in honom är direkt + flyttade över både mig och Theo dit också. Smidigast å ha alla på samma ställe.
Casper va super duktig. Skrattade å busade med sin storebror under tiden som tandläkaren kollade runt i hans mun. Han tänder såg jätte fina ut å antagligen hade han inte skadat tänderna utan mer tandköttet som fått sig en liten smäll då han fortfarande va lite svullen. Tandläkaren tröck nämligen rätt så hårt på tänderna å då han inte reagerade så drog hon slutsatsen att de inte va skadade. Skulle de dock få "blåmärken" på sig så skulle jag återkomma så de får ta en röntgen.
Efteråt tog vi en sväng till nya huset för att visa Theo igen samt åka förbi 3 eventuella förskolor som han förhoppningsvis får plats på. Eller fättare sagt båda grabbarna till hösten. Därefter åkte vi in mot Södertälje å läkarbesöket för Theo. Visades att han hade öroninflammation på båda öronen, så penicillin i 5 dagar, 3ggr/dag och 1 vecka hemma från förskolan. Ett öronbarn e han helt klart!
Vi fick sedan besök av min mormor å morfar samt mormors syster med man. De kommer från Jönköping så de ville gärna se hur vi bor nu innan vi flyttar vidare. Både Theo å Casper lekte för fullt med gamlingarna å charmade dom alla, medan vi fikade.
När älsklingen kom hem åkte hela familjen till både Sova och Mio för att kolla på säng. Theo sprang runt å hoppade i var å varannan säng medan Casper sov så snällt i sin maxi-cosi. Så de blev inte ritkigt 100% fokus på just sängarna. Ska man köpa en säng för 20 000 kr så vil man gärna kunna koncentrera sig till fullo, så vi vände hem igen å bestämde oss för att återkomma en annan dag innan rean va över.
En lugn kväll för en förkyld familj.
 
I tisdags åkte jag och mamma upp tillsammans med grabbarna till Stockholm. Vi skulle nämligen ta vaccin inför Mexico resan. Theo behövde ta Hepatit A och Casper 18 mån vaccinet i förväg just för resan. Mamma behövde även ta stelkramp. Jag hade turen att jag slapp då jag redan hade allt. Båda grabbana va super duktiga under tiden sköterskan tog sprutorna. Theo kände nästan ingenting medan Casper blev lite ledsen men de gick över efter 20 sek kanske. Gjorde som vanligt lika ont å se sitt barn så ledsen men en lättnad kom när Casper blev glad igen :)
Blev att vi gick runt å kollade i affärer och käkade på Mc Donalds inan vi åkte hem. Theo ville så gärna ha chicken nuggles så ah man fick ge med sig även om vi vuxna egentligen ville ha en god sallad eller något lite mer nyttigare haha. Theo fick även 3 st små pussel som han kan ha med sig på flygresan sen. Blixten McQueen pussel ;)
Innan hemgång så blev de att vi skulle svänga förbi banken för att lämna in ett papper till mäklaren. Sen blev de snabbt hem för att sedan tillaga middagen, innan jag skulle iäg på Smurfbasket utbildning. De va första gången jag lämnade båda grabbarna ensam med älsklingen i 2 timmar. Har bara blivit kortare stunder tidigare när man ska göra snabbare ärenden till affären eller något sånt. Det gick lika bra som jag hade förväntat mig. Casper sov i ca 45 min och sedan busade alla 3 tills jag kom hem :)
 
Igår hade jag och grabbarna fullt upp här hemma. Då Theo har åkt på öroninflammation (igen..) och påbörjade sin kur med pencillin, så fick han vara hemma. Vi tog sov morgon till halv 10. Frukost och sen massa bus på förmiddagen. Tvättmaskinen sattes igång 3 gånger under dagen. När Casper skulle vila en stund mitt på dagen så passade jag å Theo på att baka en banan kaka samt bada (och tvätta håret). Receptet på banan kakan kommer upp lite senare :)
Lagom när vi va nytvättade så vaknade minstingen. Hela eftermiddagen bestod av MASSA bus och lek. Lite städning, och undanpockning, innan middagen skulle föreredas. Hann även laga lite matlådor till Casper så han har mat i frysen. Mot kvällen så ko min pappa frbi för att passa grabbarna en stund, medan jag å älsklingen skulle till Mio för att kolla på ny säng. Kände att de e dags nu när det är super bra rea, och snart flytt dags + att vår säng är säkert 20 år gammal (svärföräldrarna hade den när de bodde i villa och älsklingen bodde hemma). Blev att vi beställde en! Resten av kvällen blev de lugn här hemma. Vi alla är fortfarandefväldigt förkylda så det blev en relativt tidig kväll för oss alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0