Inte riktigt läge för detta

Hej fina läsare! 
I morse skedde någonting som absolut INTE fick hända. Helt fel tidpunkt tanke på villa köpet, kommande resan, ny säng att betala å hämta ut i samband med flytten + att vi nu får lägga in lite egna pengar till husaffären ändå (ca 30 000kr) samt älsklingens enduro köp....
Jag vet inte riktigt hur eller varför, men skadan har skett... Theo har på något vis tagit sönder vår tv i varadgsrummet!!! Det ser ut som ett "stenskott" i bilrutan, fast i tv nu då. Han har på något sätt gjort detta utan att jag varken hört en smäll eller ett kast...
Å hur vet jag att de e han? Jo för jag hade satt på tv i morse vid 6 tiden (han vakna när äsklingen åkte till jobbet), han hade stängt av den vid 7 tiden och ville kolla på tv igen vid 8 tiden. Jag la mig igen bredvid Casper som fortfarande sov i vår säng. Efter en stund så kommer Theo in till oss å busar med Casper som precis har vaknat. Han hade då stängt av tv igen. När vi alla hade gått upp å jag skulle sätta på tv ytterligare en gång (Casper å Theo hade gått ut 2 min tidigare till vardagsrummet medan jag klädde på mig) så hade detta "skott" tilkommit i rutan och bilden levde sitt egna liv... När jag konfronterade Theo så skämdes han lite å försökte skylla på Casper, att Casper hade slagit på tv först å att han sedan skulle ha gjort detsamma. Vi har varit jätte noga med att berätta att man inte rör tv´n, men som vanligt så lyssnar inte barn till hundra procent, vilket resulterade till denna extremt onödiga kostnad i helt fel tillfälle... De e inte så att vi har hur mycket pengar som helst... 😩
Tur att allt gick under hemförsäkringen å att vi kommer få tillbaka nästan hela summan (minus självrisken förstås) men känns fortfarande som en onödig kostnad i helt fel läge... Älsklingen skämtade lite om att han har nu en anledning till att införskaffa en ny tv som han länge har suktat efter men inte riktigt haft en bra anledning haha. Min åsikt: de hade kunnat vänta till längre fram när man kommit in i de nya månadeskostnaderna haha😅
 
För tillfället så sitter jag i sängen å skriver detta inlägg och funderar på att uppdatera mitt CV lite samt kolla runt på lite extra jobb i Nykvarn. Båda grabbarna sover så sött bredvid mig här. Märks att Theo inte är helt frisk (haft feber i 2 dagar) då han ALDRIG sover om dagarna nu mera, och har knappt gjort de sen han va 1,5 år (längre bilresor han de inträffa dock). De e ju trots att vabruari... 
 
Hoppas att ni har haft en trevlig tisdag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0