Sammanfattning om dagarna som varit del 1

Den 3 feb hade vi barnvakt, eller rättare sagt den 2-4:e. Theo hade tjatat om att få vara hos sin farmor så det fick han, och då jag å älsklingen firade 5 år den 1 feb så ville vi gärna ut å käka som vi alltid brukar. Så Casper fick mysa massor med sin mormor å morfar den helgen. Vi har verkligen tur som har våra föräldrar så pass nära oss å som jämt ställer upp, oavsett anledning!❤️
Men iaf tillbaka till inlägget. Lördagen den 3 feb va vi som sagt ute å käkade på Pinchos med våra fina vänner- Jeppe å Evelina. Den restaurangen ska bli vårt nya ställe, dit vi ska gå varje gång någonting ska firas eller när vi bara ska ut å käka. Förut har det ju alltid blivit Caesar´s. Kul med lite variation. Det bjöds på både skratt, prat, god mat å en hel del drickande (ej bra för viktnergången dock haha). Vi träffade även ett par gamla bästisar till mig. Vi har ingen direkt kontakt idag å har väl inte haft på 2 år eller något sånt, men de va kul å se dom. 
Vi spelade även lite bowling innan vi drog vidare till Södertälje, där vi tog 2 drinkar var på Caesar´s innan vi gick vidare till Croc´s In. Där träffade vi Mika, Pekka å deras gäng. Mot kvällens slut så ledde de till lite dålig stämning inne på Croc´s så vi drog därifrån precis innan stängning för att slippa bli indragna alltför mycket i det hela. Kom inte till säng förrän närmare halv 5... Va inte så jätte bra stämning här hemma heller så de va inte så jätte rolig avslutning på denna dag/kväll. Stämningen som blev på krogen följde med oss hem, å även diskussionen vi hade, så de slutade som sagt med att älsklingen satt för sig å jag för mig (jag gick t.o.m. ut i 45min utan att han brydde sig, Eller ah de kändes så då han inte hörde av sig eller sa ngt när jag kom hem igen). Jag gick å la mig i Theos säng medan han kröp ner i vår så småning om... Som sagt bättre avslutningar har vi ju haft.. 😞
 
Den 4-6: e feb så va de riktigt skönt att ha grabbarna hemma hos oss igen. Redan när vi hämtade dom på söndagen så lättnade stämningen hemma ytterst lite, men de va inte helt hundra än.. De dröjde till tisdagen den 6:e, då älsklingen kom hem med MASSA enduro grejer (han skulle nämligen köpa enduro senare i veckan). Han visade upp allt han hade köpt å klädde på sig kläderna med alla skydd. Hur mycket jag än anser att de e fel tid att införskaffa allt de här + hojen (tanke på att vi nu köpt en villa + ska på semester), så måste jag erkänna att han va rätt sexig i enduro monderingen ;)  Undra varför män blir sexigare på något sätt när de antingen har någon typ av uniform !?😍
Innan han kom hem så tillbringade jag å grabbarna en timme eller så i lekparen efter Theos förskola. Kände att han behövde leka av sig ännu mer innan vi gick hem + att jag hade lovat honom de dagen innan. Han va som en klätterapa i spindelnätet, åkte rutschkana hit å dit, ville gunga å bara springa runt i lekparken. Han va lagom trött när vi kom hem medan Casper va hur pigg som helst då han hade sovit i vagnen under hela tiden. Blev en mycket lugn kväll. Läste lite böcker för grabbarna när de skulle lägga sig, innan man själv kröp ner bredvid älsklingen❤️
 
Den 8:e feb, dvs i torsdags, så blev de en hel dag på Tom Tits med grabbarnas mormor då hon va ledig. Theo har tjatat om de hur länge som helst å bara älskar att springa runt där i alla möjliga rum. Knappt man hinner med honom i hans tempo, framför allt inte när man har en vagn man ska släpa på också haha. Tur att mormor kunde "springa" runt med honom medan jag passade Casper. Theo skulle kunna tillbringa hur många timmar som helst på Tom Tits (speciellt på våren/sommaren då de även öppnar upp utegården). De har både massa shower (bl.a såpbubbleshow, och olika experiment), vattenavdelning, spegelgångar, mattrutschkana som går från högsta våning➡️ut på gården➡️ in igen till första våningen, olika tanke "problem" /klurigheter, klättervägg, labyrint på utegården, vattenfontän, cykla på en lina m.m. Det är verkligen ett ställe för hela familjen, stora som små😃
Efter några timmar å lunchätande, så fick vi tillslut med oss Theo hem. Medan jag lagade mat, plockade undan lite i huset så hjälpte Theo sin mormor med att packa ner en massa leksaker som han inte använder dagligen, i 2 kartonger. Även alla hans gossedju. Casper sov så fridfullt ute i sin vagn. När han väl vakna så ville han hjälpa till med att packa. Dock så tyckte han att de va roligare å packa upp grejerna än packa ner😂
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0