Bvc besök med Casper

Igår va det dags igen. Bvc besök för Casper å denna gång va de 8 mån kontrollen. Nu under veckan blir han hela 8 mån! Helt sjukt! Alltid lika spännande å nyfiket å se hur han har vuxit sen sist man besökte bvc (2 mån sist).
I början blev de mycket allmänt prat om hur jag mådde å allmänt om Casper. Han visade en del av sin utveckling genom att krypa runt och ställa sig upp vid möbler. Barnmorskan sa de att han e rätt tidigt i utvecklingen då kryp ingen i snitt börjar ske runt 10mån ålder. Sen är det självklart väldigt individuellt. Theo va också runt 8 mån när han börja krypa så vi har två tidiga barn. Undra när Casper tar sina första steg, om det är som Theo vid 1 års ålder, eller om det släpper tidigare😀
 
Mätning och vägning då:
För 2 mån sen : 8585 g och 70.6cm
Dagens : 9640 g och 74.2 cm
 
Han följer sin kurva jätte fint. Ligger fortfarande över medel sträcket både på vikt å längd, så de ser jätte fint ut. Jag hade ärligt talat önskat att han inte skulle växa lika fort som Theo då han blir så pass mycket större fortare. Vill ju ha en liten kille länge🙈  får nog börja inse de att vi inte har några små killar längre haha😅
 
På morgonen va jag å Casper även förbi grabbarnas eventuella nya förskola i Nykvarn. Vi vill ju gärna ha in dom på samma förskola till hösten (i samband när jag ska börja plugga), både för deras skull även om de nu är på olika avdelningar, men också för vår del. Alltid smidigare å lämna samt hämta på ett å samma ställe, än att behöva åka fram å tillbaka, speciellt när jag måste hinna med tåget på morgonen upp till skolan. Om jag nu kommer in på lärarutbildningen till hösten vill säga. Håller tummarna!!!👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0