Mår som man förtjänar

Idag blev de en LÅÅÅÅÅNG och VÄLBEHÖVD sovmorgon till halv 12 för min del å halv 1 för älsklingens del. Dock låg jag å drog mig tills han vakna haha. Så otroligt skönt då de aldrig händer när barnen e hemma☺️
Jag mådde prima å kände knappt att jag hade varit ute igår medan älsklingen hade VÄRLDENS baksmälla å huvudvärk som aldrig förr. E de inte som man brukar säga att man mår som man förtjänar?😉
Blev iaf att vi drog till Goggo's (pizzerian) inne i Nykvarn för att käka bakismat direkt efter en snabbdusch. Mötte upp Jeppe, Evelina, Emil å Vilma, så vi alla va samlade återigen under tiden vi käkade. Då jag skulle jobba natten, så blev vi inte långvariga. Jag skulle släppa av älsklingen hemma, åka till Maxi för att handla å sedan gå å lägga mig å sova någon extra timme innan natt jobbet. Älsklingen vakna av att jag öppnade dörren å han hade tydligen somnat direkt när jag hade åkt till affären haha. Snacka om att någon inte mådde så bra😅
 
Kröp ner i bingen kl. 16, å somnade rätt snabbt. Vaknade kl. 18 av att jag va pigg, men låg ändå kvar å slumrade om. Väcktes av att mamma ringde för att rådfråga om dom skulle ringa 1177 för att kolla angående Casper eller inte. Han har åkt på en rejäl förkylning, hosta å har en ansträngande andning (precis som han hade i Mexico när de visades vara lunginflammation). Jag bad dom ringa å sen höra av sig till mig igen. Sjuksystern som mamma hade pratat med rådde dom skulle kolla upp de då hon hörde honom, men hon va säker på att Casper bara skulle behöva ha något luftrörs vidgande å att de inte va något akut. Vi beslöt oss för att jag skulle åka å jobba som de va tänkt å att pappa skulle hämta upp älsklingen här hemma så att han ändå va med. Även om de nu inte skulle vara något allvarligt så kände vi ändå att en av oss skulle med, de e ju trots allt våran son.
Jag åt lite middag å begav mig till jobbet. Inte så jätte taggad för nattjobb men blir bra sen när lönen kommer, får se de så👍
 
Nu under eftermiddagen/kvällen så kom det en relativt stor regnskur medföljt av åska. Jag personligen hade kunnat hoppat åskan men de e grymt sköt att regnet kom. Luften blev så pass mycket friskare, gräset å alla blommor/växter, naturen generellt behövde verkligen de! Får gärna komma lite regn då å då, men endast sent på kvällarna å nätterna, så kan vi njuta av en fin sommar på dagarna ☺️
 
Fick precis veta att älsklingen, pappa å Casper e på väg hem igen å att han hade fått en inhalator som ska ges vid behov (inhalationer som gör att luftvägarna vidgas). Känns riktigt skönt att de va som sjuksystern anade å inte något annat. Minns att Theo va likadan när han va runt 1-1.5 år. Han hade förkylningsastma, vilket inte är helt ovanligt, och fick då också någon typ av inhalation vid behov. Men som sen växte bort runt 2 års ålder om jag inte minns fel (han har inte haft de sen vi bodde i lägenhet). 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0