1 och 2 maj

De va meningen att jag skulle få sovmorgon då jag inte gick å la mig efter nattjobbet i måndags. Men de slutade med att jag gick upp med Casper å bytte blöja ändå. Fick ändå sova till kl. 8.15 någonting så jag kände mig relativt utvilad. Medan Casper lekte på sitt rum å kröp ut å in från gästrummet/kontoret/spelrummet (samma rum) där Jeppe å Evelina sov, så passade jag på att hoppa in i duschen å tvätta håret. Bra med ett par extra ögon ibland som kan ha koll på busungen😉
Det blev pizza från "goggos" till brunch innan jag förberedde grabbarnas väska så de skulle sova hos sin mormor å morfar över natten då vi båda skulle jobba dagen efter. Lämnade av grabbarna å bytte bil med mamma. Våran, eller ah deras röda som vi har tagit över, skulle besiktas senare i veckan (tors) så då fick jag låna mammas lilla bil. Lagom när jag parkerade bilen hemma och tog upp hus nycklarna såg jag att jag fortfarande hade "våra" bilnycklar kvar, så de va bara å åka tillbaka till Järna å lämna dom innan jag åkte hem igen😅
Blev en lugn eftermiddag/kväll bara med älsklingen. Jeppe å Evelina mötte jag nämligen på vägen hem. Vi kollade serier, jag beställde lite nya kläder till mig från Nelly, jag ställde ut våra nya solcellslampor  på altanen och ansökte om de sista dubbeldagarna för mig å älsklingen på försäkringskassan. Kröp ner runt 22 tiden. Somnade relativt snabbt i varandras famn😍
Hur fina är dom inte? 😍  Så här ser de ut i mörkret (bilderna nedan)
Alla är köpta på Clas Olsson👍
 
Onsdagen den 2 maj så jobbade e jag mellan 7.30-15.15. Därefter blev de att jag skickade tillbaka 2 st plagg från Nelly och handlade lite på Ica till middagen innan de va dags att hämta grabbarna i Järna. De hade varit lika snälla å underbara som vanligt.
Väl hemma så tog vi en promenad till grannarna för att se om dom va hemma. Theo ville leka med deras yngsta grabb som är 6 år (han hade även varit å plinga på dagen innan å frågat om Theo va hemma) och som tur va så va han hemma. Han följde med oss hem å. Lekte för fullt med Theo ute på vår gård. De hoppade studsmatta, lekte med alla bollarna, lekte i gung-& klätterställningen och spelade lite innebandy på gräsmattan. Därefter gick de hem till William (de hoppade bara över staketet på baksidan) en stund innan dom skulle äta. Theo fortsatte då leka själv ute i vattengropen i rabatten på vår tomt tills vår middag va klar. Blev något nytt recept- pasta pesto gryta med kyckling. Receptet kommer upp senare👍
Theo som inte är så jätte förtjust i just kyckling tyckte de va gott trots allt. Så detta kommer jag göra fler gånger. Resten av kvällen blev de lite sagoläsning, tv tittande å massa bus. Fick även Theo att bada å tvätta håret innan läggdags (ogillar starkt att blöta håret å få vatten i ögonen, medan Casper är tvärtom).
Lagom när grabbarna hade somnat så kom älsklingen hem från enduro åkningen. Hade tydligen gott väldigt bra så de va en glad man som kom hem. Trött men glad😊 kröp till kojs direkt när han hade duschat å småpratade innan vi somnade.
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Gud, vilka fina lyktor!

Svar: Tack så mycket :)
Zandra Broqvist

2018-05-04 @ 14:31:33
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0