3 maj = nattjobb

Godkväll på er! Hoppas att ni har haft en bra torsdag och njutit av ett bättre väder än vad vi har haft här i Nykvarn. Ditt har tyvärr inte blivit ngt bloggande nu på några dagar men ska nu i natt sammanställa hur veckan har sätt ut. Jag jobbar nämligen natt så har (nästan) all tid i världen att uppdatera bloggen nu. Kommentera gärna om det är något speciellt ni vill läsa om😊
 
Tidigare i veckan gick vi in i maj månad. Hur skönt är inte det! Våren är här (dock märks de inte när man tittar ut genom fönstret, regn, blåsigt å allmänt ruskigt), fåglarna kvittrar, rabatterna börjar fyllas med blommor, grillsäsången är i full gång och man hör glada barn som springer runt å leker utomhus betydligt me rän tidigare. Casper fyller även 1 år (!!!!) om 2 veckor, vilket känns så overkligt. Han föddes ju precis😯 Tycker att tiden har gått så pass mycket snabbare sen man fick barn! En stor anledning är nog att dagarna ser helt annorlunda ut å att de e betydligt mer att göra utöver standard sysslorna i vardagen, som bl.a blöjbyten, matning, nattning och vilostunder tillsammans med sin bebis, promenader, städning efter spyor, trösta en gråtande bebis. Ni som har barn kan nog hålla med om att listan kan göras lång😅 men barn e bra underbara å de finaste man någonsin kan önska sig 😍
 
Hur har vi fått denna torsdag att gå då? Jo genom en sovmorgon till kl. 8.30. Därefter frukost å påklädning av grabbarna (å mig själv förstås). Gick ut på förmiddagen trots de ruggiga vädret. Theo började leka direkt i en grop i rabatten som fyllts med vatten, Casper varvade med att lek med en boll och en spade, medan jag försökte rensa lite i framsidan rabatt. När Casper skulle. Sova vid 12 så gick vi ut på en promenad med vagnen å Theo cyklade. Vi trotsade regnet. Vi besökte hästarna på gården, innan vi begav oss hemåt.
Lunch tillagades, lite tv tittande å städning av båda badrummen och golvet samt undanplockning under hela eftermiddagen. Älsklingen kom hem vid 15 tiden å mina päron kom förbi en sväng vid 16 tiden. Direkt när de hade åkt så kröp jag ner i sängen å sov i knappt 4 tim innan jobbet kallade. Oh här sitter jag nu. Trött men ändå inte rastlös 😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0