Blomma i trädgården

Igår la jag märke till att det börjar blomma i trädgården, i mina pallkragar där jag har sått å planterat en del.
När vi köpte huset så stod de 8 st pallkragar, alla fulla med ogräs å 3 st träd som jag inte visste va de va. Nu när jag har gjort i ordning alla pallkragar, sått de jag vill än så länge, å tagit bort allt ogräs, så har jag med hjälp av mormor listat ut vad träden e för slags träd. Krusbär, vinbär å vindruvor kom hon fram till😊
 
Så här har jag sått (ej klar än) :
Pallkrage 1: varannan gullök å varannan morötter
Pallkragar 2: Morötter och sallad
Pallkrage 3: Olika sorters hallonbuskar (fanns innan)
Pallkrage 4: Krusbär träd (fanns innan) och jordgubbsplantor runt trädet (fått av mamma å pappa)
Pallkrage 5: Vinbärsträd (fann innan) och kryddor (basilika, timjan, gräslök, dill och persilja) 
Pallkrage 6: Vindruvsträd (fann innan)
Pallkrage 7 & 8: ingenting än så länge
 
Det är väldigt roligt att det redan har börjat komma skott på de mesta. Morötterna och salladen e de enda som inte har börjat komma men enligt påsen så tar de längre än än de andra. Väntar med spänning!
Vindruvsträdet
Vinbärsträdet
Krusbärsträdet
🍓 
Gullök
Gräslök & Timjan (dom fanns innan, å jag trodde inte att timjan skulle klara sig-  ska ta bort det döda från busken så den får mer näring)
Blommar på framsidan🌺

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad mycket gott ni ser ut att ha i trädgården!

Svar: Ska bli intressant hur allting växer å smakar nu under sommaren/sen sommaren :)
Zandra Broqvist

2018-05-31 @ 13:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0