Vår valborg

Våran valborg vart väldigt lyckad. Jag jobbade natt mellan sön å mån, så lagom när jag kom hem på morgonen så låg alla grabbarna å sov fortfarande. Trodde jag.. Casper satt tyst i sin säng å lekte med sin nallebjörn 🐻 De va tänkt att jag skulle krypa ner i sängen ett par timmar men när Casper sken upp som en ☀ när han såg mig så beslöt jag mig för att byta blöja på honom, fixa en välling flaska å lägga oss i soffan framför en film medan vi väntade på att resten av familjen skulle vakna. Lillskrutten låg helt still å såg fascinerande ut när han kollade på Smurfarna. Vid 9 tiden vakande resten av familjen till liv å vi åt frukost tillsammans innan lite innepyssel utfördes.
Mitt på dagen tog jag ut grabbarna på gården. De gu gade, lekte med stenarna, åkte rutschkana, hoppa studsmatta å Theo lekte i vattengropem i rabatten.
 
Jeppe å Evelina kom sedan på besök. De skulle fira valborg tillsammans med oss samt sova över. Medan våra män förberedde grillen så fixade vi tjejer tillbehören samt passade grabbarna. Efter maten å att vi hade dukat av, satte vi oss ner å spelad e lite kort. Theo ville vara med å spela med sin pappa, medan Casper röjde runt på golvet. Lagom när klockan hade slagit 20 så klädde vi på oss å begav oss till områdets brasa istället för inne i Nykvarn. Theo ville självklart cykla så då fick han de. Vi stod å pratade med några grannar emellan åt å med varann. Theo lekte med några andra grabbar, sprang å letade grenar samt kasta in dom i brasan. Det va Theos majbrasepremiär, å de såg ut som han njöt😊 Casper njöt lika mycket i vagnen där han satt eller uppe i Jeppes famn.
 
Resten av kvällen så vart de lugnt. Nattade grabbarna, vi satt å snackade skit å kollade på serie (solsodan- så himla grym!) samtidigt som vi åt lite snacks å drack gott. Kröp till kojs mellan 23.30-00.30. Blev att jag älsklingen myste lite innan jag somnade på hans bröst. Absolut bästa platsen att somna på😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0