Färsk pasta & gravad lax i citronsås

När jag kom hem igår så ställde jag mig å lagade mat åt älsklingen samt matlådor. Bestämde mig för att äta upp den gravade laxen som vi hade i frysen och servera med spaghetti. Blanda laxen i en egengjord citronsås- suuuuper smartigt!!!😁
 
Ingredienser för 4 pers:
* 2dl grädde
* 2 dl vatten
* 1 st fiskbuljongtärning
* 1.5 msk vetemjöl
* 2 msk gräslök (färsk e godast)
* Saft och rivet skal från en citron
* 100g gravad lax
(* 4msk löjrom eller stenbitsrom) 
 
Gör så här:
Vispa ihop alla ingredirnser förutom laxen å romen i en kastrull. Låt såsen koka upp så den får en tjockare konsistent. Strimla laxen i lagom stora bitar och rör ner den i såsen. Häll såsen över den pastan direkt för servering. Toppa med romen och eventuellt lite svartpeppar.
Servera med en god sallad till👍
 
Det är inte alltid jag följer receptet utan måttar efter eget behov. Brukar ha mer lax och gräslök i samt hoppa över romen helt😊
Är mycket godare än va det ser ut😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0