Fettisdagen

Idag är det den 28 feb, dvs den så kallade Fettisdagen.
Den dagen då man "ska" lyxa till det med en semla.
Det va först tänkt att jag skulle hoppa över semlan idag då min förtjusning till de går upp å ner varje år haha. Å i år kände jag mig inte speciellt sugen. Slutade ändå med att jag köpte med mig 2 st när vi va in på Ica en snabbis under arbetstiden.
Fick sen veta att älsklingen tydligen inte så jätte förtjust i semlor å Theo har (nog)aldrig smakat om jag ska vara ärlig så här står jag med 2 st fast jag skulle haft noll.
Theo kommer troligtvis sova när jag kommer hem men imorgon ska han nog få den andra semlan. Han älskar grädde å bröd/bulle så ja varför skulle han inte gilla semlor. Möjligtvis för mandelmassan kanske. Vi får se imorgon helt enkelt😊
Själv blir de å ta en semla nu framför tv'n på jobbet innan man slutar tillsammans med min kollega å "X"👍
 
Hur blir de för er? Blir de semleätande eller har ni lyxat till de under dagen?😊
Hur gått ser inte denna semla ut å vara?😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0